Edukacyjny pomysł na kilkudniową zagrywkę na DAX30 [2013-08-05]

Niemiecki DAX30 porusza się w kanale wzrostowym, a jego dzisiejsze minimum wypadło praktycznie w punkt na ważnym obszarze wsparciowym, czyli teoretycznie była dzisiaj dobra okazja na eLkę.

Wspomniane wsparcia to:

  • poprzednie lokalne szczyty
  • połowa ostatniej wzrostowej świecy wybijającej
  • zniesienie Fibonacciego 38,2% ostatniej fali wzrostowej

Nie ma jednak pewności co przyniesie jutro. Kto wziął dzisiaj eLkę na dzisiejszym minimum może przenieść SL pod nie mając nadzieję, że intradayowo nie będzie jego wybicia. Kto się spóźnił może szukać wejścia na ponownym zejściu kursu lub zwiększyć stosunek zysku do ryzyka dla transakcji i poczekać na ewentualne zejście kursu jeszcze w niższe rejony. Wada, iż można się tego nie doczekać, ale wówczas mówi się trudno i po prostu czeka się na kolejny setup.

Dobrym miejscem na eLkę wydaje się rejon 50-61,8% zniesienia Fibonacciego wspomnianej już falki wzrostowej. W obszarze tym jest także dolne ogranicznie kanału w którym porusza się kurs oraz zniesienie czasowe Fibonacciego 1,618 względem poprzedniego układu dołek-szczyt (wg tego wyliczenia dołek powinien wypaść jutro +/- 1 dzień).

edukacyjny pomysł zagrywki na DAX30

Asekuracyjny Stop Loss kilka punktów pod zniesieniem 61,8%, ale bardziej logiczny wydaje się pod wybijającą świacą z 1 sierpnia 2013. Pierwszy Take Profit to ostatni lokalny szczyt, ale jeśli cena faktycznie ma urosnąć to wypadałoby go wybić, czyli bardziej logiczny wydaje się rejon pomiędzy ostatnimi lokalnymi szczytami.

Propozycja zagrania na DAX30:

  • L=8310
  • SL=8258
  • TP=5819

Wieloaspektowy sposób wynaczania obszarów zagrywki ma tę zaletę, że kilka technik wskazuje dany obszar zwiększając w ten sposób jego siłę. Tylko oby cena zechciała posłuchać…

Przykład zagrania jest o tyle dobry edukacyjnie, że zawiera nie tylko pokazane mocne skupisko wsparć, ale także charakteryzuje się odpowiednim stosunkiem Z/R (zysku do ryzyka) wynoszącym prawie 4:1 (zobrazowane w postaci kolorowych prostokątów).